Instrument muzyczny I

Z support
Skocz do: nawigacja, szukaj

Wyzwanie: J GORĄCZKA SOBOTNIEJ NOCY

Projekt: J02 INSTRUMENT MUZYCZNY

Przypomnij sobie[edytuj]

Przed rozpoczęciem tego projektu warto wrócić do lekcji:

  • generowanie dźwięków,
  • PWM,
  • urządzenia wejścia,
  • urządzenia wyjścia.

Cel projektu[edytuj]

Spróbuj stworzyć instrument muzyczny, który potrafi zagrać znaną Ci melodie.

Zadanie 1[edytuj]

Podłączenie modułów[edytuj]

Czujnik odległości jest modułem analogowym. Podłącz go pod specjalny pin z nazwą „distance”, który znajduje się na lewo od pinów oznaczonych literką A (Analog). Natomiast głośniczek jest modułem cyfrowym. Podłącz go do pinu oznaczonego literką D (Digital) i znaczkiem ~.

Znaczek ~ pozwala na większe możliwości sterowania np. częstotliwością lub wysokością dźwięku.

Opis[edytuj]

Im obiekt bliżej tym dźwięk jest głośniejszy? A może odwrotnie. Wykorzystaj wiedzę z kursu „PWM” i pobaw się sterowaniem natężenia dźwięku. Wykorzystaj bloczek <MODULUJ PWM>.

Na początku sprawdź jakie wartości zwraca czujnik odległości gdy obiekt jest blisko i daleko od jego „oczek”. Wartości wypisz na monitorze portu szeregowego. Jeśli modulowanie PWM to dla Ciebie ciężkie zagadnienie wykorzystaj bloczki <GENERUJ DŹWIĘK>.

Zadanie 2[edytuj]

Opis[edytuj]

Wykorzystaj doświadczenie zdobyte w poprzednim zadaniu i zagraj konkretną melodię.

Zadanie 3[edytuj]

Podłączenie modułów[edytuj]

Czujnik obrotu jest modułem analogowym. Podłącz go pod pin oznaczony literką A (Analog).

Opis[edytuj]

Wykorzystaj doświadczenie zdobyte w poprzednich zadaniach i zagraj inną znaną Ci melodię. Dla urozmaicenia do sterowania natężeniem dźwięku wykorzystaj czujnik obrotu.

Na początku sprawdź jakie wartości zwraca czujnik obrotu przy jego różnych pozycjach. Wartości wypisz na monitorze portu szeregowego.